3 mało znane szczegóły opisó produktów w e-sklepie

Zastanawiasz się jaki największy błąd w opisach produktów popełniają sprzedawcy internetowi? No cóż, największym błędem w opisie produktu na stronie, jest… opis produktu. Prawda, że dziwnie brzmi? Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący trzech, mało znanych szczegółów opisów produktu w sklepach internetowych. Przeczytaj go koniecznie!

Dopasuj się

Zacznijmy od tego, że Internet daje prawie natychmiastowy dostęp do zakupu każdego produktu. No cóż, w przeciwieństwie do sklepu tradycyjnego, gdzie trzeba włożyć pewien wysiłek w zakup (dojazd, oglądanie, kolejka do kasy, transport), tu cały wysiłek sprowadza się do kilku kliknięć myszką. Klient internetowy ma bardzo specyficzne nastawienie do zakupów – muszą się odbywać bez wysiłku i każda bariera może go momentalnie od tego zakupu odciągnąć, bo wystarczy klik – i już jest w następnym sklepie. Zwykle bariery mogą być dwojakiego rodzaju – fizyczne i mentalne. Te pierwsze, to użyteczność serwisu. Za to mentalne? No cóż, stawiasz je, gdy potencjalny klient nie jest w stanie szybko odpowiedzieć sobie na fundamentalne pytanie: Czy to jest najlepsze dla mnie? Pamiętaj, że to najważniejsze pytanie klienta.

Ramowanie produktu

Mimo iż klienci mają podobne potrzeby, to jednak różnią w swoich preferencjach ich zaspokajania. To trochę tak, jak z rynkiem motoryzacyjnym, każdy samochód służy do przemieszczania się, a jednak jest ich mnóstwo marek i rodzajów. Chociaż każdy samochód zaspokaja podstawową potrzebę przemieszczania się, ale to nie jest najważniejszy powód zakupu! Dokładnie
tak samo jest z Twoim produktem. Oczywiście ma swoją podstawową funkcjonalność, która jest odpowiedzią na problem, potrzebę lub zachciankę klienta, jednak nie to decyduje o zakupie konkretnego modelu lub egzemplarza.

Daj impuls do zakupu

Okazuje się, że nawet najlepsze produkty, idealnie dopasowane do sytuacji i preferencji klientów potrafią zalegać na półkach magazynów. Zastanawiasz się dlaczego? No cóż, bo nic się nie wydarzy do momentu, gdy nasz odwiedzający powie sobie “TERAZ!” i zamówi produkt. Po prostu to znaczy, że nie możemy klienta pozostawić sam na sam, nawet z najlepszym opisem, tylko naprawdę pomóc mu podjąć szybką decyzję. Pojawia się więc pytanie: Jak klientowi pomóc w podjęciu decyzji o zakupie? No cóż, są generalnie tylko dwa motywy działania każdego człowieka - chce on coś osiągnąć, zdobyć albo boi się straty i będzie jej przeciwdziałał. I właśnie tę zasadę oczywiście możesz wykorzystać w podkreśleniu wartości swojego produktu.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 803 649 785

E-mail: kontakt@gmp-plus.pl

Poradnik dotyczący metod płatności w sieci, jego rodzajów oraz bezpieczeństwa.