Skracanie ścieżki płatności z korzyścią dla kupujących i sprzedających

Zakupy w sieci stopniowo stają się najchętniej wybieranym sposobem kupowania. W dzisiejszym świecie jesteśmy mocno zabiegani, często nie mamy więc czasu i siły na chodzenie po sklepach, zwłaszcza po całym dniu spędzonym w pracy. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem jest korzystanie z ofert sklepów internetowych. Aby sprostać wymaganiom klientów, powstaje coraz więcej e-sklepów, zarówno wielobranżowych, jak i specjalistycznych. Bardzo chętnie korzystamy z ich ofert, a większość zakupów możemy obecnie zrobić bez wychodzenia z domu.

Korzystanie z ofert e-sklepów wiąże się z koniecznością przeprowadzania płatności internetowych. Głównym atutem zakupów w sieci jest zarówno szybkość procesu zamawiania, jak i wygoda opłacania towarów. Klienci cenią sobie szybkość i komfort przeprowadzania operacji internetowych.

Przeprowadzanie internetowych operacji finansowych jeszcze niedawno było związane z koniecznością każdorazowego wypełniania rozmaitych formularzy. Wpisywanie danych było czasochłonne, a przy okazji często prowadziło do omyłkowego wprowadzenia błędnych danych. Obecnie przeprowadzanie płatności internetowych znacznie przyspieszyło – stało się tak za sprawą tak zwanej optymalizacji ścieżek płatności.

W celu optymalizacji procesu płacenia wdrażane jest tak zwane skracanie ścieżki płatności. Działanie to ma na celu maksymalne skrócenie czasu transakcji i zmniejszenie stopnia jej skomplikowania, aby klient wykonywał jak najmniejszą ilość kroków w trakcie płacenia za zakupy. Jak to możliwe i na czym dokładniej polega skracanie ścieżki płatności? Przedstawiamy przegląd najważniejszych kwestii związanych z tym zagadnieniem.

Skracanie ścieżki płatności jest rodzajem optymalizacji działania serwisów umożliwiających wykonywanie operacji finansowych. Skracanie ilości kroków koniecznych do wykonania płatności może odbywać się na kilka różnych sposobów. Strategie przyjęta przez serwisy umożliwiające realizację płatności dla e-commerce są różne. Poniżej znajdują się te przyjęte przez serwis Dotpay, będący jedną z najważniejszych instytucji finansowych zajmujących się usługami płatności internetowych.

Pierwszym ze sposobów optymalizacji ścieżki płatności przez serwis Dotpay jest wprowadzenie tzw. integracji sklepu za pośrednictwem metody white label. Metoda white label pozwala na wybranie przez kupującego preferowanej metody płatności bezpośrednio na stronie sklepu internetowego. Kupujący wskazuje po prostu w odpowiednim momencie kanał, za pomocą którego chce zapłacić za towar. Po dokonaniu wyboru, w zależności od zaznaczonej opcji płatności, system automatycznie przekierowuje użytkownika na stronę bankowości elektronicznej lub do formularza płatności kartą. Model white label to duża pomoc dla właścicieli sklepów internetowych, ponieważ w prosty sposób mogą dokonać integracji sklepu i dzięki temu zoptymalizować proces dokonywania płatności przez klientów. Osoby regularnie robiące zakupy w sieci z pewnością chętnie wrócą do takiego sklepu. 

Innym sposobem ułatwiania użytkownikom korzystania z panelu sklepu internetowego jest zastosowanie widgetów. Dotpay pozwala zamieścić siatkę wyboru kanału płatności bezpośrednio na stronie e-sklepu. Jeśli właściciel sklepu zdecyduje się na wdrożenie takiego rozwiązania, zapewni klientom wygodniejsze i znacznie szybsze zrealizowanie płatności. W celu zaimplementowania gotowego widgetu na stronie sklepu należy pobrać gotowy widget, a następnie osadzić go w miejscu przekierowania do płatności lub w obrębie formularza zamówienia.

 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 803 649 785

E-mail: kontakt@gmp-plus.pl

Poradnik dotyczący metod płatności w sieci, jego rodzajów oraz bezpieczeństwa.