Akceptacja płatności w wielu walutach. Dlaczego może przyspieszyć rozwój naszej firmy?

Rozwój handlu globalnego stwarza firmom możliwości dotarcia do nowych klientów i zwiększenia widoczności marki. W związku z tym warto rozważyć sprzedaż swoich produktów lub usług za granicą. Ale przedtem powinniśmy upewnić się, że klienci tego potrzebują. Najbardziej uprzywilejowanymi rynkami detalicznymi w Internecie pod względem liczby klientów są Stany Zjednoczone, Chiny i Wielka Brytania. Zgodnie z internetowym biuletynem sprzedaży detalicznej online, aż 35% klientów na całym świecie dokonuje zakupów w witrynach internetowych poza swoim krajem pochodzenia. Jakie korzyści przynosi akceptacja płatności w wielu walutach?

Wyświetlanie cen w lokalnych walutach
Przyjmowanie płatności w różnych walutach jest wygodne nie tylko dla klientów. Może również zmniejszyć ryzyko obciążeń zwrotnych. Możemy prowadzić sprzedaż globalną i sprawić, że klienci będą czuć się jak w domu podczas robienia zakupów za pośrednictwem naszej witryny. Wystawianie cen w lokalnej walucie i umożliwienie użytkownikom dokonywania w niej płatności to szansa na zdobycie wielu nowych klientów. Możemy pobierać zapłatę w funtach od klientów w Wielkiej Brytanii, dolarach od kupujących ze Stanów Zjednoczonych czy w EURO od Hiszpanów robiących zakupy w naszym sklepie.

Dostosowanie się do potrzeb klientów
Udogodnienia dla klienta stają się obecnie jedną z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o platformę sprzedażową. Ten trend będzie się stawał coraz silniejszy. Nowe produkty i usługi muszą być zorientowane na klienta i umożliwiać my komfortowe zakupy. Powód wprowadzenia płatności w wielu walutach jest prosty. Ludzie zwykle sprawdzają kwotę, ale nie zawsze zwracają uwagę na walutę. Tak, więc, gdy widzą inną cenę na wyciągu bankowym, która jest wynikiem przeliczania walut, mogą zgłaszać pretensje i generować więcej obciążeń zwrotnych. Ludzie nie mają czasu na długi proces zakupowy, więc różnicę w cenie można łatwo pominąć. Co więcej, nieustannie zmieniające się kursy walut mogą powodować wzrost cen, co z kolei prowadzi do frustracji klientów. Nikt nie lubi niespodzianek dotyczących płatności i wciąż zmieniających się cen. Oferowanie możliwości zapłaty w walucie krajowej klienta ułatwia dokonywanie zakupów przez Internet i eliminuje ryzyko pomyłek.

Zostań globalnym sprzedawcą
Ekspansja na rynki międzynarodowe wiąże się z wieloma wyzwaniami i celami, ale pomaga zwiększyć sprzedaż i tworzy bardziej konkurencyjną firmę, która może stać się kluczowym graczem na rynku. Sprzedaż na rynkach zagranicznych powinna wiązać się z akceptowaniem płatności w krajowych walutach klientów. Istnieje wiele rozwiązań umożliwiających rozpoczęcie sprzedaży międzynarodowej.

 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 803 649 785

E-mail: kontakt@gmp-plus.pl

Poradnik dotyczący metod płatności w sieci, jego rodzajów oraz bezpieczeństwa.