Skracanie ścieżki płatności - komfort podczas zamówień

Klientów sklepów internetowych przyciąga wiele niewątpliwych korzyści jakie zapewnia ten typ handlu. Najczęściej mówi się o wygodzie, bezpieczeństwie i szybkości realizowania zamówień za pośrednictwem e-sklepów. O czym powinni pamiętać właściciele sklepów internetowych, aby zapewnić swoim klientom możliwie największy komfort podczas składania zamówień?

Klienci sklepów internetowych mają wiele okazji do zrezygnowania ze sfinalizowania transakcji praktycznie na każdym etapie zakupów w sieci. Często zdarza się, że z różnych względów przerywają zakupy, co dla sklepu oznacza utratę koszyka. Właścicielom sklepów internetowych zależy oczywiście na jak największej liczbie zakończonych transakcji. Przerwanie zakupów następuje najczęściej z powodu konieczności mozolnego wypełniania kolejnych obszernych formularzy. Każdorazowe ręczne uzupełnianie mnóstwa danych często zniechęca klientów do kupowania w danym e-sklepie. Użytkownicy Internetu preferują szybkie i proste w obsłudze sposoby płacenia.

Kupowanie w sklepie internetowym jest bardzo proste. Najpierw należy wyszukać interesujący nas towar na stronie sklepu. Następnie trzeba dodać go koszyka zamówienia, który jest niczym innym jak wirtualnym odpowiednikiem znanego nam koszyka używanego w zwykłych sklepach. Po wybraniu jednego produktu można dodawać do koszyka kolejne lub przejść od razu do sekcji płatności. W formularzu możemy edytować nasz wybór (np. usunąć niektóre produkty) oraz wskazać rodzaj dostawy. W tym miejscu można również bezpiecznie wycofać się z zakupów – i tego właśnie chcą najbardziej uniknąć właściciele e-sklepów. Na koniec kupujący musi wybrać sposób, w jaki chce opłacić zamówienie. Dopiero po dokonaniu płatności i otrzymaniu potwierdzenia przez sprzedającego następuje wysyłka zamówienia pod wskazany adres.

Z powodu przerywania zakupów w e-sklepach przez sporą część klientów, sprzedającym zależy na takim zoptymalizowaniu przebiegu transakcji, aby zachęcić jak największą liczbę kupujących do ostatecznego złożenia zamówienia. Ogromną wagę przykłada się na przykład do tak zwanego skracania ścieżki płatności. Skracanie ścieżki płatności polega na takim zoptymalizowaniu opcji płacenia, aby klienci mogli korzystać z jak największej ilości kanałów płatności działających w prosty i szybki sposób. Polega to po prostu na umiejętnym wyeliminowaniu wszystkich zbędnych czynności podczas składania zamówienia, zastępując je minimalną ilością kroków koniecznych do wykonania płatności.

Interesujące rozwiązanie proponuje jeden z czołowych operatorów szybkich płatności internetowych w Polsce, firma Dotpay. Dotpay opracował skuteczne skrócenie ścieżki płatności realizowane w oparciu o model white label. Firma umożliwia sprzedającym przeprowadzenie pełnej integracji sklepu internetowego według modelu white label.

White label pozwala kupującym na wybranie metody płatności bezpośrednio na stronie sklepu internetowego. Nie trzeba otwierać żadnych dodatkowych okien w przeglądarce – zaraz po zaznaczeniu wybranej opcji system automatycznie przekierowuje użytkownika do panelu bankowości internetowej lub do formatki płatności za pomocą karty. Takie rozwiązanie pozwala znacznie uprościć i skrócić realizowanie płatności. 

Dotpay umożliwia również swoim klientom skorzystanie z gotowego rozwiązania w formie tzw. widgetu. Widget pozwala na łatwe osadzenie siatki wyboru preferowanego sposobu płatności bezpośrednio na stronie e-sklepu. Aby to zrobić wystarczy pobrać kod narzędzia i wstawić je w odpowiednim miejscu formularza.

 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 803 649 785

E-mail: kontakt@gmp-plus.pl

Poradnik dotyczący metod płatności w sieci, jego rodzajów oraz bezpieczeństwa.