6 sposobów na to, by obsługa płatności nie pozostawiała zbyt wiele do życzenia

Krytycznym elementem każdej witryny e-commerce są doświadczenia klientów podczas dokonywania płatności. Im więcej ułatwień i mniej przeszkód do pokonania, tym większe zadowolenie klientów, które znajduje odzwierciedlenie we wzroście sprzedaży. Co możesz zrobić, by sprawna obsługa płatności stała się Twoim największym atutem?

Udostępnij różne metody płatności
Większość kupujących spodziewa się zobaczyć różne opcje płatności na stronie płatności sklepu internetowego. Szybkie płatności online, płatność kartą, portfele elektroniczne, płatności mobilne to tylko jedne z wielu dostępnych opcji. Przeprowadź badania, które opcje płatności preferują Twoi klienci i daj im to, czego potrzebują. 

Pozwól klientom na zakupy bez rejestracji 
Badanie wykazują, że głównym powodem, dla którego użytkownicy nie lubią zakładać kont w sklepach internetowych, jest fakt, że spodziewają się zalewu promocyjnych wiadomości e-mail. Daj klientom możliwość rejestracji i przedstaw zalety związane z takim sposobem zakupów, ale nie zmuszaj ich do zakładania konta. 

Ogranicz zakłócenia
Ostatnią rzeczą, którą powinieneś zrobić podczas realizacji transakcji, jest rozproszenie klientów niepotrzebnymi elementami nawigacyjnymi. Twoim celem jest przekonać ludzi do wypełnienia formularza zamówienia - im łatwiej zrealizują to zadanie, tym wyższy współczynnik konwersji.

Ułatw naprawianie błędów
Ręczne wypełnianie formularza zamówienia wiąże się z możliwością popełnienia błędów. Czytelnie sygnalizuj pomyłki, źle wypełnione pola lub ich pominięcie. Klient nie powinien zastanawiać się, co zrobił nie tak. Niech komunikat o nieprawidłowo wypełnionym polu pojawia się obok niego, a nie np. u góry lub u dołu strony. Tym, co najbardziej irytuje podczas wypełniania formularza zakupowego jest konieczność jego powtórnego wypełnienia, gdy klient popełni błąd. 

Gromadź wyłącznie niezbędne informacje
Nic nie wpływa gorzej na konwersję, niż konieczność podawania danych, które nie są niezbędne do dokonania zakupu czy realizacji płatności. Jeśli absolutnie potrzebujesz pewnych dodatkowych informacji, np. numeru telefonu, pamiętaj o dołączeniu wyjaśnienia, dlaczego jest ono wymagane.

Udzielaj jasnych wskazówek
Nie pozostawiaj klientów z wątpliwościami dotyczącymi dalszego działania. Gdy ktoś doda przedmiot do koszyka, wyjaśnij mu, że może "Kontynuować płatność" lub "Kontynuować zakupy". Postaraj się, aby był to konkretny komunikat i unikaj dwuznaczności z wezwaniami typu "Kontynuuj" czy "Zamówienie". 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 803 649 785

E-mail: kontakt@gmp-plus.pl

Poradnik dotyczący metod płatności w sieci, jego rodzajów oraz bezpieczeństwa.