Skracanie ścieżki płatności w e-handlu

W e-handlu kluczową sprawą jest bezpieczeństwo i komfort użytkowników. Klienci e-sklepów chętniej kupują w tych miejscach, które pozwalają im na szybkie i bezproblemowe transakcje. Podczas zakupów w Internecie najbardziej liczy się czas – dlatego uznanie największej liczby klientów zyskują te sklepy, w których można realizować transakcje za pomocą jak najprostszych kanałów płatności.

Właściciele e-sklepów coraz częściej optymalizują swoje serwisy pod względem wygody przeprowadzania transakcji. Dlatego też umożliwiają klientom wybieranie spośród co najmniej kilku opcji zapłaty. Coraz popularniejszą metodą optymalizowania transakcji w sieci jest wdrażanie tak zwanych skróconych ścieżek płatności. Na czym polegają i czym charakteryzują się takie rozwiązania?

Klienci sklepów internetowych mają do dyspozycji kilka metod płatności. Najchętniej wybierają opcję płatności kartą lub użycie szybkich płatności elektronicznych. Transakcje z użyciem karty mogą być wykonywane zarówno przy użyciu karty płatniczej dołączonej do rachunku bankowego, jak również za pomocą nowoczesnych portfeli elektronicznych (np. Visa Checkout). Natomiast szybkie płatności elektroniczne (tzw. transakcje Pay-By-Link) bazują na wykorzystywaniu automatycznie generowanych formularzy zamówienia, udostępnianych po przekierowaniu na stronę bankowości elektronicznej klienta. 

Dobrą metodą zoptymalizowania płatności w Internecie jest skracanie ścieżki płatności. Polega ono na zapewnieniu klientom możliwości wyboru spośród kilku metod opłacania zamówienia działających w jak najprostszy sposób. Innymi słowy, chodzi o to, by płatność w sklepie internetowym odbywała się w jak najmniejszej liczbie kroków. Doskonałym usprawnieniem jest w tej kwestii umożliwienie klientom korzystania ze wspomnianych szybkich przelewów elektronicznych lub płacenia za zakupy online kartą. Po wybraniu takiej metody płatności, klient jest automatycznie przekierowywany na stronę banku, gdzie – po zalogowaniu do swojego konta – otrzymuje gotowy formularz zapłaty. Transakcję należy jedynie zatwierdzić lub w przypadku wyższych kwot przeprowadzić autoryzację (za pomocą tokena lub hasła SMS). Natychmiast po potwierdzeniu wykonania płatności przez klienta, system automatycznie wysyła potwierdzenie zapłaty zarówno do kupującego, jak i do sprzedawcy. 

Ze skracania ścieżki płatności wynika szereg korzyści – tak dla kupującego, jak i dla sprzedającego. Klienci sklepów internetowych zyskują przede wszystkim prosty i przejrzysty system transakcyjny. Dzięki automatycznym przekierowaniom i generowaniu gotowych formularzy zapłaty, klienci mogą zaoszczędzić wiele czasu. Ponadto, dzięki natychmiastowego przesyłaniu potwierdzenia przelewu do sprzedającego, czas realizacji zamówienia ulega znacznemu skróceniu. 

Korzyści z zastosowania skróconej ścieżki płatności pojawiają się także po stronie właściciela sklepu internetowego. Jeśli klient będzie zadowolony ze sposobu przeprowadzenia transakcji, istnieje duża szansa, że ponownie skorzysta z oferty sklepu. 

Skróconą ścieżkę płatności realizuje m. in. serwis Dotpay. Firma opracowała profesjonalny system optymalizacji płatności, umożliwiający właścicielom sklepów internetowych przeprowadzenie integracji e-sklepu w oparciu o metodę white label. Zasadą działania modelu jest umożliwienie klientom dokonania wyboru metody płatności bezpośrednio na stronie sklepu internetowego. Po dokonaniu wyboru, system automatycznie przekieruje użytkownika do panelu bankowości internetowej lub formularza zapłaty kartą.

 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 803 649 785

E-mail: kontakt@gmp-plus.pl

Poradnik dotyczący metod płatności w sieci, jego rodzajów oraz bezpieczeństwa.