Tylko wielokanałowość pozwoli Ci stworzyć otencjał e-sklepu

Omnichannel, czyli wieloknałowość to rozwiązanie które coraz częściej wprowadzają wielkie sieci handlowe, jednak może być także z powodzeniem zastosowane w mniejszych e-sklepach. A pomogą w tym narzędzia automatyzacji marketingu. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, jak wielokanałowe podejście pozwoli stworzyć potencjał e-sklepu. Przeczytaj go koniecznie!

O czym warto pamiętać wprowadzając wielokanałowość?

Zacznijmy od tego, że podstawą jest spójność oferty i informacji o produktach we wszystkich kanałach, zarówno sprzedaży, jak i obsługi klienta. Dlatego cena produktu i jego opis powinny być takie same w każdym medium, z którego korzysta e-sklep. Tyczy się to też informacji o sklepie i jego identyfikacji wizualnej. Ponadto ważne jest zadbanie o to, by przechodzenie między kanałami było proste i intuicyjne. Otóż według raportu PWC „Klient w cyfrowym świecie” aż 47 procent badanych wskazywało na to, że w zakupach przeszkadzała im zbyt długa i skomplikowana zmiana kanału.

Mobilny klient

Poza tym podstawą we wprowadzaniu omnichanel w e-sklepie jest dostosowanie kanałów wykorzystujących internet do obsługi przez urządzenia mobilne. Dlatego należy zastosować technologię responsywną (RWD) lub stworzyć specjalną aplikację sklepu. Jest to niezwykle ważne, ponieważ zgodnie z wynikami opublikowanymi w raporcie „E-commerce w Polsce 2015”, smartfon do celów zakupowych wykorzystuje już 37 procent klientów sklepów internetowych, a z wykorzystaniem tabletu kupuje 24 procent z nich. Otóż przez cały czas konsumenci wyszukują informacje i opinie o produktach, sprawdzają najlepsze oferty na telefonach i tabletach i często kończą zakupy korzystając z komputera, czasem dodatkowo idą do innego sklepu stacjonarnego, aby dokładnie obejrzeć produkt. Dodatkową zachętą do dostosowania strony do obsługi przez urządzenia mobilne powinien być też fakt, że Google promuje serwisy, które są przystosowane do pracy na wszystkich urządzeniach wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania - a to generuje zyski.

Zadbaj o wygodę konsumenta

Przede wszystkim użytkownik musi mieć możliwość wyboru tego kanału kontaktu, który najbardziej mu odpowiada. A zazwyczaj w praktyce sprowadza się to do tego, że właściciel sklepu powinien zapewnić konsumentowi możliwość skorzystania zarówno ze strony internetowej, jak i z poczty elektronicznej, z infolinii, czy też aplikacji na urządzenia mobilne, mediów społecznościowych, a także z tradycyjnych punktów handlowych (jeśli je oczywiście posiada).
 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 803 649 785

E-mail: kontakt@gmp-plus.pl

Poradnik dotyczący metod płatności w sieci, jego rodzajów oraz bezpieczeństwa.