Stały klient cenniejszy niż nowy - dlaczego?

Podstawą rozwoju e-commerce jest zdobywanie nowych klientów - nie wolno zapominać o budowaniu z nimi relacji i wzbudzaniu w nich poczucia lojalności. Otóż wg danych SalesBee stały klient wydaje jednorazowo w sklepie internetowym do 5 razy więcej niż nowy gość. W związku z tym warto zadbać o zadowolenie stałych użytkowników i odpowiednio motywować do kolejnych zakupów. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego, czemu warto dbać o stałych klientów. Przeczytaj go koniecznie!

Personalizacja to podstawa

Zacznijmy od tego, że najefektywniejszymi wiadomościami są te personalizowane – to trend, który będzie w dalszym ciągu podbijał e-commerce. Otóż według danych SalesBee prosta segmentacja – na przykład na kobiety i mężczyzn połączona z personalizacją i dopasowaniem do rodzaju wcześniej kupowanych produktów poprawia wyniki mailingu o 20-30 proc. Ponadto dzięki temu można uniknąć sytuacji, gdy klienci irytują się otrzymywaniem wiadomości, które zupełnie ich nie interesują.
Zazwyczaj w e-sklepach oferujących produkty, które należy kupować cyklicznie, np. soczewki kontaktowe czy kosmetyki, warto skorzystać z potęgi mailingu w jeszcze inny sposób. Głównie służą do tego narzędzia typu salesbooster, które zbierają, porządkują i przygotowują do wykorzystania Big Data za pomocą specjalnych automatycznych narzędzi. To dzięki nim można użyć informacji o tym co i kiedy kupował konkretny konsument i wysłać mu wiadomość przypominającą o możliwości ponownego zamówienia ulubionego produktu, kiedy ten kupiony za pierwszym razem powinien już się kończyć.

Potęga rekomendacji

Ponadto dbając o klientów można również stworzyć i zaangażować ich w program rekomendacji. Prośbę o krótką recenzję kupionego produktu warto poprzeć konkretnymi korzyściami dla klienta, np. rabatem lub możliwością udziału w konkursie z nagrodami. Warto również podkreślić jak cenne dla e-sklepu jest zdanie danego konsumenta. Na pewno pozytywna opinia użytkownika danego produktu będzie cenną wskazówką zarówno dla kolejnych klientów nim zainteresowanych jak i dla e-sklepu. Poza tym rekomendację możemy też wykorzystać proponując klientom możliwość łatwego podzielenia się ofertą interesującego ich produktu ze światem za pomocą social media. Jeśli konsument wie, że jego przyjaciel szuka plecaka, a ten który jest w ofercie konkretnego e-sklepu może być jego wymarzonym, to znacznie łatwiej będzie mu jednym kliknięciem umieścić post na ścianie jego Facebook’a lub podzielić się z nim okazją za pomocą tweeta.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 803 649 785

E-mail: kontakt@gmp-plus.pl

Poradnik dotyczący metod płatności w sieci, jego rodzajów oraz bezpieczeństwa.